Baza wiedzy działu wtryskiwaczy

Dlaczego nie można w pełni zbadać wtryskiwaczy benzynowych na silniku i warto je wyjąć do testu?

Dlaczego nie można w pełni zbadać wtryskiwaczy benzynowych na silniku?

4 lipca 2023

Wtryskiwacze benzynowe o bezpośrednim wtrysku benzyny są bardzo trudne do zdiagnozowania w silniku. Proces doboru dawki paliwa opiera się ściśle z zachowaniem składu stechiometrycznego mieszanki czyli dobranych proporcji benzyny do powietrza. W dieslu to dawka wtrysku jest kluczowym elementem sterującym, można badać korekcje dawek, przelewy wtryskiwaczy na samochodzie. W benzynie z racji jej konstrukcji wszystkie z tych punktów są niemożliwe z zasady. Wtryskiwacze nie posiadają przelewów, sterowanie odbywa się w zupełnie inny sposób. Dopiero demontaż wtryskiwaczy benzynowych z silnika, ocena ich strugi rozpylania oraz przede wszystkim test dawek wtryskowych z odniesieniem do bazy danych da obraz stanu wtryskiwaczy benzynowych. Oceniamy także mikroskopowo powierzchnię otworków rozpylających lub szczeliny w rozpylaczu wtryskiwacza benzynowego. Jeżeli masz problem z wtryskiwaczami benzynowymi wysokiego ciśnienia czyli bezpośredniego wtrysku z silników o oznaczeniu GDI, FSI, TFSI, TSI, itp. serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług czyszczenia, testowania oraz regulacji i kodowania (np. w BMW) tego typu wtryskiwaczy. Wymieniamy także uszkodzone uszczelnienia teflonowe. Do każdego przetestowanego wtryskiwacza dołączamy wydruk jego parametrów z odniesieniem do bazy danych dawek wtryskowych, parametrów elektrycznych wtryskiwaczy oraz ich reakcji na wysterowanie, tj. badamy czy zwłoka otwarcia końcówki od początku podania sygnału sterującego jest prawidłowa.
Więcej o wtryskiwaczach benzynowych

Kolejne wpisy bazy wiedzy

Dowiedz się więcej o wtryskiwaczu, który Cię interesuje: