Wtryskiwacze Common Rail

Nowość 4.2021: Autoryzacja Continental na wtryskiwacze EURO3-4-5

Gładysek - autoryzacja VDO na wtryskiwacze Siemens VDO Continental EURO3, EURO4, EURO5

Dnia 16 kwietnia 2021 r. firma Gładysek otrzymała autoryzację Continental - VDO na naprawę i testowanie wtryskiwaczy VDO EURO3, EURO4, EURO5. Wtryskiwacze znane są też pod marką Siemens, Siemens VDO, a także Continental. Siemens w pewnych latach był inwestorem, a obecnie właścicielem marki VDO jest Continental. Stąd liczne nazewnictwo tych samych wtryskiwaczy. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która otrzymała ten typ autoryzacji! Sam proces autoryzacyjny możliwy był dzięki nabyciu urządzenia Carbon Zapp CRU2R/40 z odpowiednim oprzyrządowaniem i oprogramowaniem Continental. Carbon Zapp jako producent maszyn do testowania wtryskiwaczy został wybrany jako jedyna marka autoryzowana przez Continental - VDO w zakresie wtryskiwaczy EU3,4,5. Nasza firma zakupiła także odpowiednie narzędzia VDO. Umożliwiło nam to dostęp do części zamiennych dostępnych jedynie dla autoryzowanej sieci Continental, oryginalnych danych testowych wtryskiwaczy VDO, a także procedury nadawania nowych kodów do wtryskiwaczy tzw. IIC bezpośrednio od Continental wg ich fabrycznych algorytmów. Carbon Zapp uruchomiło także specjalne oprogramowanie do ustalania odpowiedniej szczeliny powietrznej modułu piezo popularnie zwanego "cewką" na urządzeniu. Serdecznie zapraszamy do współpracy w zakresie testowania i regeneracji wtryskiwaczy VDO - Siemens - Continental. Nasze możliwości w zakresie ich serwisowania są jeszcze większe niż dotychczas.

Zobacz autoryzowany protokół Continental z testu wtryskiwacza EURO5 [plik PDF]

Nowość 2021 - Kodujemy i naprawiamy wtryskiwacze John Deere, testujemy i naprawiamy wtryskiwacze PACCAR Delphi Smart Injector z DAF

więcej na dole strony


Nowość 2020 - Test wtryskiwaczy Bosch z NCC, VCC

W ostatnich latach firma Bosch zaczęła stosować wtryskiwacze Common Rail wyposażone w czujnik zamknięcia igły tzw. Needle Close Control (NCC) oraz czujnik zamknięcia zaworka tzw. Valve Close Control (VCC). Wtryskiwacze tego typu są stosowane w pojazdach marki BMW, Mercedes, grupy VW oraz Renault. Zapewne wkrótce staną się jeszcze bardziej powszechne. Największa liczba nowych układów CR z wtryskiwaczami tego typu przypadła na 2018 rok. Większość wtryskiwaczy tej nowoczesnej konstrukcji pracuje przy maksymalnym ciśnieniu paliwa od 2200 do 2500 barów w przypadku 3-pinowych wtryskiwaczy elektromagnetycznych oraz od 2500 do 2700 barów dla 4-pinowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych.

Nasza firma rozszerzyła możliwości stołu probierczego Carbon Zapp o testowanie wtryskiwaczy Bosch z czujnikiem NCC/VCC. Sam test przebiega podobnie, jak w przypadku tradycyjnych wtryskiwaczy CR, lecz jest wykonany przy wyższym ciśnieniu np. 2500 barów. Badaniu podlega także sygnał z czujnika NCC/VCC podczas dawkowania, a podana przez niego wartość jest porównana z wartościami nominalnymi z bazy danych stołu probierczego. To kolejne już rozszerzenie możliwości naszych stanowisk pomiarowych. Jesteśmy gotowi na serwisowanie wielu najnowocześniejszych wtryskiwaczy EURO 6, w tym pozostałych producentów oraz także z pojazdów ciężarowych.

Czyszczenie i testowanie wtryskiwacza Common Rail
Siemens VDO Continental, Denso, Bosch piezo, Bosch 3-pin, 4-pin

Czyszczenie wtryskiwacza CR

  • czyszczenie zewnętrzne metodą ultradźwiękową z ochroną przed kawitacją
  • czyszczenie wewnętrzne wysokociśnieniowe z użyciem chemicznego detergentu z wysterowaniem wtryskiwacza, usuwające pozostałe osady
  • pomiary obwodu elektrycznego wtryskiwacza

Testowanie wtryskiwacza CR

  • test elektroniczny na urządzeniu Carbon Zapp CRU2i lub CRU2R z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych
    • test rozpylania
    • test obwodu elektronicznego wtryskiwacza: rezystancja, indukcyjność, pojemność (parametry zależne od rodzaju wtryskiwacza)
    • test szczelności
    • test ciśnienia otwarcia wtryskiwacza Common Rail przy podaniu sygnału wysterowującego
    • kilkupunktowy test dawek wtryskowych i przelewów w pełnym zakresie obciążeń
    • pomiar dawkowania wtryskiwacza z wysterowaniem wielu dawek jednocześnie, np. dwie dawki pilotażowe, dawka główna, dwa dotryski
    • test czasu reakcji wtryskiwacza na jego wysterowanie

Po każdym teście dostarczamy protokół ze szczegółowymi wynikami.

Korzyści dla Klienta

  • specjalistyczne czyszczenie wtryskiwacza może go usprawnić
  • zaawansowane testowanie symuluje warunki pracy w silniku, po teście dowiesz się czy i które wtryskiwacze wymagają wymiany
  • rewitalizacja stosu piezo przywraca jego parametry
Usługa czyszczenia wraz z testowaniem jest dedykowana dla wtryskiwaczy piezoelektrycznych Common Rail Bosch, Siemens / VDO / Continental oraz Denso, a także wtryskiwaczy Scania XPI Cummins. Pozostałe wtryskiwacze jak np. elektromagnetyczne Bosch, Delphi znacznie korzystniej jest poddać kompleksowej weryfikacji i naprawie, która zawiera m.in. mycie, jak i testowanie lub wykonać test przesiewowy w promocyjnej cenie - patrz poniżej.

Czyszczenie, testowanie Promocja

126 zł

robocizna brutto / 1 szt.
  • Cena dotyczy:
    - Siemens VDO Continental
    - Denso
    - Bosch piezo i nowsze cewkowe
    - Bosch osobowe NCC/VCC
    3-, 4-pinowe
    - Delphi nowe typy
    - Scania XPI Cummins
  • Rewitalizacja stosu piezo w cenie
  • Opłata pobierana niezależnie od wyniku testu

  • Przesyłka kurierem od nas jest zawsze gratis.

Test przesiewowy wtryskiwaczy elektromagnetycznych
Common Rail Bosch, Delphi

Akcja promocyjna: Szukamy uszkodzonych wtryskiwaczy

W styczniu 2014 roku wprowadziliśmy nową usługę polegającą na selekcji uszkodzonych wtryskiwaczy, tzn. tych, które podczas testu kontrolnego uzyskały negatywną ocenę ich sprawności.
Cena usługi wynosi 126,- zł brutto za sztukę. W ramach usługi wykonujemy także czyszczenie. Jeżeli wtryskiwacz przechodzi test pozytywnie, otrzymuje nowy kod IMA (jeżeli takowy posiada). Usługa dedykowana jest dla klientów, którym zależy na informacji, które wtryskiwacze są uszkodzone. Test kontrolny nie jest jednak wystarczającym narzędziem do wydania opinii o pełnej sprawności wtryskiwacza.

Test przesiewowy opatrzony jest protokołem z podanymi numerami seryjnymi poszczególnych wtryskiwaczy oraz oceną każdego z nich. W przypadku oceny negatywnej informujemy czy istnieje możliwość naprawy wtryskiwacza.

W celu wydania jednoznacznej, pozytywnej opinii o stanie technicznym wtryskiwacza, należy przeprowadzić jego kompleksowe badanie diagnostyczne i ewentualne regulacje mechaniczne. Aby tego dokonać należy zdemontować wtryskiwacz na części pierwsze i dokonać weryfikacji - patrz dział Naprawa. Zamontowanie wtryskiwacza do silnika bez stwierdzenia jego pełnej sprawności może doprowadzić do uszkodzenia układu napędowego pojazdu.

Usługa dotyczy tylko i wyłącznie wtryskiwaczy Bosch elektromagnetycznych tzw. kulkowych czyli starego typu oraz wtryskiwaczy Delphi starszych generacji.

Pozostałe typy wtryskiwaczy Common Rail jak nowsze Bosch i Delphi oraz wszystkie Denso lub Siemens VDO Continental, pompowtryskiwacze oraz wtryskiwacze mechaniczne poddawane są czyszczeniu i testowaniu lub weryfikacji i naprawie zgodnie z obowiązującą technologią firmy Gładysek i nie podlegają testowi przesiewowemu.

Test przesiewowy

126 zł

robocizna brutto / 1 szt.
  • Cena dotyczy wtryskiwaczy elektromagnetycznych:
    - Bosch - 2 pinowe - starsze generacje
    - Delphi - starsze generacje
  • Opłata pobierana niezależnie od wyniku testu

  • Przesyłka kurierem od nas jest zawsze gratis.

Sprawdzenie wtryskiwacza CR Bosch, Delphi wg standardowej procedury

Wtryskiwacze Diesla:
- Common Rail Bosch elektromagnetyczne (nr kat. 0 445 110 XXX, 0 445 120 XXX)
- Common Rail Delphi
dostarczone do sprawdzenia zostają zdemontowane na części i podzespoły w celu podjęcia wstępnej optycznej oceny zużycia części przy użyciu mikroskopu. Umożliwia to dokładniejszą weryfikację wtryskiwacza. Optyczna ocena zużycia części wraz z testem komputerowym dają gwarancję poprawnej weryfikacji. W przypadku, gdy po weryfikacji optycznej stwierdzi się brak możliwości naprawy wtryskiwacza, usługa weryfikacji jest bezpłatna.

Do drugiego etapu weryfikacji i naprawy wtryskiwacza należą:
- czyszczenie wszystkich elementów wtryskiwacza ultradźwiękami
- wymiana uszczelnień wewnętrznych na nowe, oryginalne części
- regulacja parametrów wtryskiwacza
- montaż części i podzespołów wtryskiwacza z użyciem specjalistycznych narzędzi
- w razie potrzeby wymiana innych elementów wtryskiwacza, np. końcówki, króćca zasilającego itp. (koszt części dodatkowo płatny)
- test komputerowy po naprawie z wydrukiem z odniesieniem do bazy danych

Więcej o kompleksowej weryfikacji i naprawie elektromagnetycznych wtryskiwaczy Common Rail Bosch, Delphi

Naprawa wtryskiwaczy

Zdjęcia przedstawiające czyszczenie i testowanie wtryskiwacza Common Rail


Czyszczenie i test wtryskiwaczy 4 pinowych Common Rail Bosch CRIN 4.2 z Mercedes Actros

Wykonujemy kompleksowe testy wtryskiwaczy najnowszej generacji typu CRIN 4.2 z samochodów ciężarowych Mercedes Benz z układem Common Rail Bosch. W układzie tym zastosowano wtryskiwacze 4 pinowe ze wzmacniaczem hydraulicznym tzw. HADI. Pompa wysokiego ciśnienia CPN5 wytwarza ciśnienie maksymalne jedynie do 900 lub 1200 barów w zależności od konstrukcji. Przy niskich obciążniach wysterowywana jest tylko jedna cewka i wtryskiwacz działa na podobniej zasadzie, co tradycyjny wtryskiwacz Common Rail. Gdy pod obciążeniem wymagane jest wyższe ciśnienie wtrysku, zostaje wysterowana także druga cewka i zwiększenie ciśnienia następuje już w samym wtryskiwaczu za pomocą wzmacniacza hydraulicznego do ciśnienia nawet 2700 barów.
Układ ten ma zastosowanie w takich modelach jak np. Actros, Antos, Arocs i był montowany na szeroką skalę od 2013 roku, a pojedyncze modele dwa lata wcześniej.
Z racji, iż niektóre pojazdy z tym układem przestał obowiązywać okres gwarancyjny producenta pojazdu, wdrożyliśmy procedurę czyszczenia i testowania wtryskiwaczy CRIN 4.2. Wtryskiwacze tego typu są badane na stanowisku probierczym Carbon Zapp CRU2R z odpowiednim oprzyrządowaniem. Test obejmuje ocenę parametrów elektrycznych obu cewek, test dawek wtryskowych przy różnych obciążeniach, w tym z wytworzeniem wysokiego ciśnienia przez sam wtryskiwacz, a także ciśnienie otwarcia oraz opóźnienie wtrysku względem wysterowania. W ramach usługi wykonujemy także czyszczenie wtryskiwacza detergentem chemicznym pod wysokim ciśnieniem. Z każdego testu dostarczamy szczegółowy raport.


Numery katalogowe wtryskiwaczy CRIN 4.2:
0445120104, 0445120194, 0445120195, 0445120207, 0445120270, 0445120271, 0445120283, 0445120284, 0445120285, 0445120286, 0445120287, 0445120288, 0445120298, 0445120299, 0445120300, 0445120301, 0445120302, 0445120303, 0445120374, 0445120375, 0445120385, 0445120386

Pracujemy na najnowoczeniejszych maszynach Carbon Zapp do testowania wtryskiwaczy 4 pinowych Bosch CRIN 4.2 z samochodów ciężarowych i autobusów Mercedes:

Czyszczenie, testowanie

246 zł

robocizna brutto / 1 szt.
  • Cena dotyczy:
    - CRIN 4.2 - 4 pinowe wtryskiwacze z samochodów ciężarowych Mercedes z układem Common Rail
  • Opłata pobierana niezależnie od wyniku testu

  • Przesyłka kurierem od nas jest zawsze gratis.

Zdjęcia z testowania wtryskiwaczy Common Rail CRIN 4.2 z Mercedes Actros


Kodujemy wtryskiwacze John Deere! Sprawdzamy i naprawiamy wtryskiwacze Delphi Paccar DAF Smart Injector EURO5, EURO6


W lutym 2021 zakupiliśmy kolejne już urządzenie do pracowni wtryskiwaczy, tym razem Carbon Zapp CRU2R w odmianie 40 czyli wersji Heavy Duty 2800 barów m.in. do zastosowań z pojazdów użytkowych. Dzięki nowym możliwościom urządzenia wprowadziliśmy do oferty usługę testowania, naprawy i KODOWANIA wtryskiwaczy z pojazdów rolniczych John Deere produkcji Denso! Nowe urządzenie świetnie sprawdza się też w innych zastosowaniach użytkowych jak np. DAF Smart Injector Euro 5 i Euro 6 - Delphi / Paccar. Pompa wewnątrz urządzenia jest w stanie wytworzyć 4200 barów ciśnienia. To celowe jej przewymiarowanie daje efekt w postaci bardzo dużego wydatku paliwa dostępnego przy wysokim ciśnieniu, co jest niezbędne do tego typu wtryskiwaczy. Interesuje Cię czyszczenie i testowanie lub naprawa wtryskiwaczy John Deere lub DAF Smart Injector? A może wystarczy, że wyznaczymy nowe kody do wtryskiwaczy John Deere, aby poprawić ich pracę w silniku? Zadzwoń nas.

Dowiedz się więcej o John Deere, DAF Smart Injector

Zdjęcia z testowania i kodowania wtryskiwaczy John Deere oraz DAF Smart Injector

Wysyłasz do nas wtryski?

Wydrukuj i wypełnij kartę zlecenia oraz dołącz ją do paczki z wtryskami! Przyspieszy to czas realizacji.


Karta zlecenia WTRYSKIWACZY
Karta zlecenia POMPOWTRYSKIWACZY
Naprawisz u nas także

Pompy diesla Common Rail, VP, PLD

Turbosprężarki wszystkich typów